NEMŮŽETE ZHUBNOUT? NAUČTE SE MYSLET HUBENĚ.

 

Vyzkoušeli jste už spousty diet a cvičení, ale výsledný efekt byl vždy stejný, respektive žádný? Prostě nemůžete zhubnout, ať děláte, co děláte? Problém může být nejen ve špatné stravě a nedostatku pohybu, ale také ve vaší hlavě. Prostě nejste nastavená tak, abyste žila a myslela "hubeně".

Odborníci vědí, jak častý tento problém bývá, a tak už nenabízejí jen tréninky ve fitku a změny jídelníčku. Čím dál oblíbenější je také metoda takzvaného emočního hubnutí. Dobrou zprávou je, že vás nebude stát ani korunu. 

"Často se ve své praxi setkávám s tím, že lidé, kteří chtějí hubnout, dělají vše správně – cvičí, jedí zdravé potraviny, ale nehubnou. Ztrácejí motivaci a do zrcadla se pak dívají se stále větším despektem. Svou snahu zhubnout pak prostě vzdají," říká výživový specialista Martin Škába z www.skaba.cz, který s terapeutkou Hanou Hruškovou využívá unikátní metodu Emočního hubnutí, v níž pracují s principy psychosomatiky.

"Zastáváme názor, že mysl a tělo jsou propojené a velmi se ovlivňují. Problémy se pak odrážejí v mnoha nemocech, a je prokázáno, že anorexie, bulimie, ale také nadváha či obezita jsou často psychosomatického rázu. Proto jsme přišli s praktickou metodou, jejíž podstatou je to, že když změním své myšlení, změním i svou fyzickou a psychickou kondici," vysvětluje Hana Hrušková.

Hubnutí je totiž návyk stejně jako mnoho dalších věcí v životě. Většina lidí podle odborníků nezhubne, protože si pravidelně nepřipomínají své cíle a především konkrétní emocionální stav z období, kdy se rozhodli zhubnout. "Vzpomeňte si na to, co se vám honilo hlavou a jak jste se cítili. Byli jste naštvaní, že už takhle nechcete vypadat? Nebo jste se naopak těšili na to, co vám okolí v létě řekne na to, jak jste zhubli?" poukazuje na zásadní moment, jak klientům vrátit chuť do hubnutí Martin Škába. Pokud vám najednou chybí motivace, je zásadní vrátit se k tomu, proč jste chtěli zhubnout a začít znovu – pomocí vlastních pozitivních emocí.

To se sice snadno řekne, ale jak to udělat v praxi? Zmínění odborníci přinášejí deset praktických tipů, s nimiž vám to půjde lépe:

1) Motivační fotografie 

Vyberte si fotografii, na které vám to sluší a máte na ní svou ideální váhu. Namnožte ji, dejte si ji do diáře, na plochu počítače, na lednici, na pracovní stůl, a ještě si k ní napište, kdy chcete takhle vypadat. Pořád si připomínejte svůj cíl a hlavně ho mějte na očích, zejména kdykoliv se vám nechce jít cvičit či si chcete dát něco hodně nezdravého.

2) Cvičte mysl 

Hubnutí je ve vaší hlavě a mysl dokáže přesvědčit tělo. Jak na to? "Představujte si, že jsou vám kalhoty najednou volnější, že máte hubenější stehna, vypracovanější břicho, štíhlejší paže… Cvičte svou mysl v této velké změně, nejen tělo. A pozor - síla pozitivního myšlení má dvojitý účinek i při fyzickém tréninku," radí Martin Škába.

3) Vysněné oblečení 

Choďte se dívat na oblečení, do kterého se vejdete, až zhubnete. Představujte si, jaké to bude, až budete mít na sobě džíny a šaty o několik velikostí menší. Každá taková návštěva vám dodá palivo do víry, že stojí za to zhubnout a to vás přiměje k vyšší aktivitě.

4) Svěřte se 

To, že zhubnete, řekněte každému, koho znáte a hlavně z řad svých přátel i spolupracovníků. Požádejte je o povzbuzování. Zároveň to bude mít ten efekt, že před tolika lidmi nebudete chtít selhat, a o to víc se budete snažit své rozhodnutí splnit.

5) Foťte se 

Každý týden se vyfoťte, abyste změnu viděli. Udělejte si album svých fotek z výsledků svých hubnoucích aktivit. Výsledky vaší práce vás budou motivovat.

6) Zhmotněte svůj cíl 

"Vytvořte si kartičku, kde si napíšete své cíle. Například vaši chtěnou váhu, obvody těla po zhubnutí. Každý den si ji čtěte a do svého podvědomí si neustále vkládejte stav, který sice ještě není reálný, ale ke kterému směřujete. To je síla myšlení. Jste tím, na co každý den myslíte. Pokud budete myslet jen na to, že jste tlustí, a že po všem přibíráte, nemůžete nikdy výrazně a trvale zhubnout," doporučuje Hana Hrušková.

7) Mluvte k sobě hezky 

To, jak každý den mluvíte o jiných i o sobě, vytváří realitu. Jen hezké slovo přitahuje hezké chvíle i zdravý fyzický stav.

8) Buďte šťastní 

Jen šťastné tělo může být dlouhodobě zdravé, fit a bez nadbytečné tukové vrstvy. Pracujte na pozitivním myšlení a každý den se usmívejte. Úsměv vyvolává ozdravné procesy ve vašem těle.

9) Diář nejen na práci 

Tak jako si plánujete práci, naplánujte si do stejného deníčku i vaše hubnoucí aktivity na další den. To, co budete po celý den jíst, kdy a jak se budete hýbat, i kdy si uděláte chvilku na to, abyste si celý den zhodnotili a motivovali se.

10) Nevzdávejte to 

Pokud máte někdy špatný den, zhřešíte nezdravým jídlem, nechce se vám jít cvičit, nezoufejte. Nic není ztraceno. Každý den, kdy uděláte jakoukoliv maličkost vedoucí k lepšímu životnímu stylu, stojí za to. Hlavní rada ale zní: Nic neodkládejte na zítřek. Chcete zhubnout? Začněte hned!

 

Zdroj: http://zena.centrum.cz


Domů